top of page
  • Writer's pictureMiroslav

Prečo vlastná stránka?

Nad vlastnou stránkou som uvažoval už dlhší čas. Pôvodne to mal byť blog na niektorom z blogerských portálov. Tento variant však nebol vhodný, pretože som nenašiel portál, kde by som mohol zdieľať svoje myšlienky. Každý z portálov mal nejaké obmedzenie tém, alebo problémy s cenzúrou. Tieto limity majú aj niektoré sociálne siete, preto ani tento variant neprešiel. Bolo mi jasné, že ak chcem písať čo si naozaj myslím, jedine na vlastnej stránke. Ďalšou otázkou bola téma blogu. Ako každá kniha, tak aj blog by mal mať svoju tému, alebo príbeh. Tak som nejakú dobu hľadal tému. Toto sa ukázalo ako väčší problém, než platforma. Moje záujmy sú široké a dlho som nevedel nájsť to spoločné, čím by som ich zastrešil. Niekedy premýšľam o zmysle života, inokedy niečo konštruujem, potom chodím po svete a stretávam ľudí, niečo nové sa naučím, pracujem na nejakej stavbe, opravujem auto, leziem na anténny stožiar, sedím v laboratóriu, čítam knihy, sledujem filmy, alebo píšem vedecké články.


Niekedy na jeseň tohto roku som si uvedomil, že moji kolegovia z iných katedier väčšinou nevedia, na čom vlastne pracujem, niektorí dokonca ani to, že vôbec na niečom pracujem. Toto poznanie ma opäť priviedlo k myšlienkam o tom, ako zlepšiť obeh informácií a zlepšiť tak aj našu spoluprácu. Posledný kúsok do skladačky zapadol v decembri, kedy som túto myšlienku rozviedol do väčšej šírky a uvedomil si, že ani moji blízki kolegovia ma veľmi nepoznajú, moji známi ma nepoznajú, kamaráti zo školy taktiež. Niekedy nepoznám ani sám seba, ale o tom bude samostatný článok. Uvedomil som si, že som sa väčšinu svojho života skrýval pred svetom. Pozorne som ho pozoroval, no rovnako pozorne som si strážil svoje súkromie. Až to dospelo do stavu, ktorý som opísal vyššie. Dospel som do momentu, kedy som si uvedomil, že síce sa pred svetom viem ochrániť, no je rovnako na škodu, keď o mne svet nevie. Uniká mi množstvo príležitostí, ako spoznať nových ľudí a pracovať na nových, zaujímavých projektoch. A nielen to, bez spätnej väzby z okolia je ľahké uviaznuť na plytčine sebaklamu a zakrpatieť tam. Teraz prišiel čas tento stav zmeniť. Toto uvedomenie mi ponúklo tému môjho blogu, ukázať svetu, kto vlastne som. Prvým krokom bolo založenie účtu na Instragrame. Toto bola výzva, ktorú som dal sám sebe. Instagram ako nástroj sebarozvoja. Na rozdiel od iných sociálnych platforiem, poskytuje vyššiu dynamiku, je náročný na vyjadrenie podstaty myšlienky krátkym textom, alebo fotkou a ponúka takmer okamžitú spätnú väzbu. Po dvoch týždňoch prišlo na založenie stránky, ako priestoru pre širšie vyjadrenie myšlienok. Na týchto stránkach nebudem písať o mojich názoroch, myšlienkach, či záujmoch. Budem písať o sebe, aby svet vedel, že toto som ja.

24 views
bottom of page